Zichtbaar worden?
Als wijnboer wil je natuurlijk dat jouw wijnen worden verkocht.. Je moet daarom zichtbaar worden voor je doelgroep. Door het ontwikkelen van een logo ontstaat jouw identiteit. Je logo bestaat meestal uit de naam van je bedrijf in combinatie met een beeldmerk. Met een opvallend logo onderscheid jij je ten opzichte van andere wijnmakers. Het logo komt op je etiket, op je pand, op je briefpapier, je visitekaartje, op je auto en op andere communicatiemiddelen. Door dit consequent door te zetten wordt je huisstijl ontwikkeld.
Je ontwikkeld hiermee de herkenbaarheid van jouw wijn en jouw bedrijf.
Logo en huisstijl Op Joarum
Wijngaard Op Joarum is gevestigd in Kubaard (Friesland) en in Nietap (Drenthe). In Kubaard is de wijngaard opgezet bij een melkveebedrijf. De wijngaard in Nietap is opgezet bij een voormalige kippenboer. De koe en de haan bepalen het beeldmerk van wijngaard Op Joarum.
Er is gekozen voor een open letter en de kleuren paars en groen. Dit zijn belangrijke huisstijl elementen. Hiermee is de basis van de huisstijl gezet.
Zelf doen of uitbesteden?
Je kan zelf gaan nadenken wat je leuk vindt om terug te zien in je logo en huisstijl Je kan er ook voor kiezen om het te laten ontwikkelen door een reclamebureau. Heb je al een bepaald idee maar loop je vast in de uitvoering er van? Neem dan gerust eens contact op. (info@chantalswinedesign.nl)
.